granskning av källkod vid tekniskt seo arbete

Webbanalys

Fatta beslut som grundar sig i korrekt data! Vi ser till så att din data är ren och speglar det som besökarna verkligen utför på din webb. 

Vad får du som kund

För att lyckas med digital marknadsföring krävs mer än bara känsla, det krävs data och insikter. Webbanalys handlar om att förstå hur dina besökare beter sig, vad som fungerar (och inte fungerar) på din webbplats, och hur du kan ta bättre beslut baserat på data. Jag hjälper dig att få kontroll över din datainsamling och tolka resultaten så att du faktiskt kan agera på dem.

 

Vad ingår i tjänsten Webbanalys?

Analyticsaudit – få koll på vad du mäter

Jag går igenom din spårning och datainsamling i Google Analytics 4 (GA4), Google Tag Manager eller andra verktyg, och identifierar fel, brister/blind spots och möjligheter. Du får en tydlig rapport i form av en workbook med konkreta åtgärdsförslag. Några exempel på vad jag granskar:

  • Spårning av mål och konverteringar
  • Händelsespårning i GA4
  • Google Tag Manager
  • E-handelsspårning
  • Cookie Consent och dataskydd (GDPR)
  • Trafikkällor och kampanjtaggning (UTM)
  • Datafiltrering och interna trafikfilter

 

Utbildning i Webbanalys

ill du bygga intern kompetens kring datadrivet arbete? Jag erbjuder utbildning i hur du analyserar besöksdata, sätter upp målspårning och tolkar rapporter i GA4. Perfekt för marknadsavdelningar, e-handelsansvariga eller kommunikationsteam.

Formatet anpassas efter era behov och kan ges som:

  • Workshop på plats eller digitalt
  • Löpande rådgivning via möten
  • Dokumentation, mallar och checklistor

 

För vem passar webbanalys?

  • Du som driver e-handel eller leadgenererande webbplats
  • Du som vill fatta bättre beslut baserat på data
  • Du som inte litar på den data du ser i GA4
  • Du som vill förstå vilka insatser som ger resultat
  • Du som behöver få ordning på din mätning efter övergången till GA4